Friday 27 June 2008

Na cestě k moří - Yeongwol

Konečně se mi podařilo na pár dní vypadnout z rozpáleného Seoulu k moři. Vzal jsem to oklikou přes městečko Yeongwol, kde jsem den a půl strávil se Sonwha, kterou jsem zkontaktoval přes Hospitality Club.
Yeongwol je okresní město s 30 000 obyvatel asi 150 km na západ od Seoulu v regionu Gangwon-do. Klidná, až ospalá atmosféra, hory všude okolo, krásná řeka co dělí město na dvě částiA k tomu pěkné polojasné počasí. Prošli jsme si město, navštívili trh, sídlo a hrobku krále Danjonga který sem byl vykázán strýcem který uzurpoval jeho místo na trůně, prolezli 700 metrů krasové jeskyně kousek za městem,
Nakonec jsme vylezli na kopec s astronomickou observatoří a skvělým výhledem.Moje průvodkyně Sonwha je taková podobná duše jako já - vystudovala práva, ale po škole toho pracovala v cestovní agentuře (dělala 3 roky průvodkyni v Keumgansanu v KLDR), pak jela na rok s working holiday visa do Kanady a do Austrálie, vrátila se v dubnu a teď pracuje v jiné cestovce, nesnáší Seoul (je z vesničky v horách nad Yeongwolem) a tak žije Yeongwolu.
Po cestě z kopce jsme si stopli auto s instruktory paraglidingu z Kangneungu,a ti nás vzali k blízké vyhlídce na skálu jejíž korejské jméno už jsem zapomněl, ale znaměná něco výstižného jako "jedna skála" Nabitý den jsme skončili na místním trhu, kde nám ajuma naservírovala místní speciality - slané palačinky plněné nudlemi a další lahůdku zvanou žabí pulci - ve skutečnosti nudličky z kukuřičné mouky.Nevědět od Son že jde kukuřičný produkt, tipoval bych to na nějaké červy, anebo by museli mít v Koreji opravdu zvláštní pulce. Nakonec mě na trhu zaujal gramec ve funkci odhněče much :)

No comments: