Saturday 28 June 2008

U moře!!

Konečně mám čas si hrát s Comic life! V mezičase vyšla nová verze Magic...
Město Donghae, spousta průmyslu, přístav, sušené kdeco a krásně modré moře.
Trošku mě překvapilo, že 130km z Yeongwolu do Donghae potrvá vlakem skoro 3 hodiny, ale když se pak vlak ploužil po úpatích hor, pochopil jsem že přes 50 kmh jet prostě nemůže. První hodinku mě bavilo sledovat hornatou krajinu za okny, později mě bavil kanadský turista který přistoupil v Taebaeku.Tahle pláž byla sice pěkná (když jsem přivřel oči, nevadila ani cementárna na obzoru a vojenská základna asi 500 m ode mně, inu z Gangwon-da je to do severní Koreje co by sabotér doplaval), ale podobně jako celá jižní Korea plná plastikového bordelu. Sezóna začíná až za dva týdny, tak úklid ještě neproběhl.

Podél promenády měly všechny restaurace stejné menu, všude vařili polívku jménem komčiguk, a tak mi došlo že to bude nějaká místní specialita, a nezbylo než ochutnat. Vývar z nějaké ryby byl nicmoc, maso mělo dost zvláštní konsistenci a bylo takové slizké. Hmm, právě jsem trochu zapátral a zjistil jsem, že jsem měl morénu. No, jednou za život stačilo, ale pořád lepší než syrové ryby = druhá možnost, kterou přímořské restaurace nabízely. Jako většina z těch nechutných korejských polévek slouží k zahnání kocoviny.
Korejci se koupali v tričkách, pobavil mě páreček v "couple wear" plavkách (třetí slečna zprava, modré tričko a červené trencle, její přítel se mi ze záběru nějak vytratil, ach jo). Voda byla docela studená, ale čistá.

4 comments:

Anonymous said...

ahoj,

hele proč se korejci koupou v tričkách???? to nějak nechápu....

Julius

Part said...

Ahoj,

priznam se ze nevim. Nekoho se na to zeptam, ale mam nekolik napadu:

a] je jim zima?! prece jenom je jeste porad jaro
b] jsou stydlivi(e) a nechteji se opalit
c] nemaji penize na plavky (semtam se koupou i v dlouhych kalhotech / dzinach - to musi byt utrpeni)
d] variace na b] - jsou stydlivi a nemaji se kde prevlict do plavek, tak je nechaj v tasce a radsi se koupou v cem prisli

Unknown said...

Tak prej jsou stydlivý.
V krytým bazénu normálně plavky nosej, ale venku je prostě venku a přijde jim to stejný jako chodit tak na ulici. :-) Proto nosej u moře krátký kraťasy a triko.

Anonymous said...

Hmm normálně bych se divil, ale po návratu z Japonska to beru jako samozřejmost:-)

Julius