Friday 16 January 2009

Škola

Pár vět o škole. Zapsal jsem si čtyři předměty:

Int'l politics and security - mám opravdu radost že tentokrát místo přemílání realistického a neoliberálního paradigmatu, které dnes dokáží v mezinárodních vztazích vysvětlit máloco, prof. Walter(ová) učí strategic choice, což je v podstatě teorie her s mezinárodními aktéry.

Chinese politics - prof. Cheung vystudoval v Londýně, takže má jak osvěžující akcent, tak i neméně osvěžující anglický smysl pro humor. Je odborník na čínskou armádu a bezpečnost, a když pracoval jako korespondent pro Far Eastern Economic Review, na vlastní oči sledoval zásah proti demonstrantům na náměstí Tienanmen.

Critical issues in U.S. foreign policy - prof. Riley začal svou kariéru v Kennedyho administrativě, a zahraniční politice U.S.A. se věnuje přes 40 let.

Int'l relations in Asia-Pacific - název prozradil vše.

Čtyři předměty znamenají hodně čtení, ale protože večery jsou dlouhé a chladné, tak se to dá zvládnout. Uvidím, až příjde čas psát úkoly. Jinak máme v campusu dva venkovní 50m bazény, takže chodím skoro každý den plavat, což je po roce v Seoulu kde jsem se do bazénu dostal maximálně jednou týdně (cesta tam trvala skoro hodinu a půl, tak to byl vždycky výlet na celé odpoledne) opravdu luxusní. Ovšem nic není bez poskvrnky - měl jsem radost když jsem se dočetl že UCSD má dva 50m bazény, protože je mám radši než pětadvacítky, ale pak jsem byl dost překvapený když jsem tam přišel a zjistil ,že lajny jsou nataženy napříč. Zatracený americký individualismus, aby měl každý "svojí" lajnu tak místo 50m plavem 25yardů, což je dokonce ještě o fous kratší než pětadvacítka.
Canyonview Pool East s lajnami na štorc

No comments: