Sunday 18 January 2009

Olomouc - závod Zora a globalizovaná produkce

Linda, která je velká fanynka evropských čokolád (americké prý stojí za prd), si mi včera postěžovala že jí kamarádka přivezla z Cancunu její oblíbenou Nestlé Aero, ale když jí ochutnala, měla divnou, plastovou příchuť. Podívala se odkuď je, a ona z "Československa"!! Tak si mi hned postěžovala co že to vyrábíme za šméčka, a já jsem vygoogloval že Nestlé v roce 2007 nainstalovalo linku na výrobu Aera závodě Zora v Olomouci. Aero se vyrábí už od roku 1935 v Yorku v Anglii, a Nestlé v roce 2006 přesunulo část výroby do ČR. Tak mi pytel s čokoládami odkázala. Ochutnal jsem, a spíš než plastová mi přišla standardní mléčná. Problém možná bude s českou chutí - napadlo mě že jsme možná za totáče měli nedostatek kakaa, a tak jsme vyráběli ošizenou "mléčnou" čokoládu, a lidé si na chuť zvykli takže se vyrábí dál.

No comments: