Friday 9 January 2009

San Diego - první dojmy

Jsem tady už druhý týden, takže bych pomalu mohl napsat jak to jde a jaké to tady je. Takže začnu po pořádku - líbí se mi tady moc, zatím je to opravdu pohoda. Bydlím u roztomile šetřivé židovky Lindy ("a tady je zahradní jacuzzi, ale nikdy ho nepoužívám, protože je to moc drahé"), která v domě nikdy netopí na víc než 18C, ještě že jsem na tohle vycvičen z Irska. Na druhou stranu chápu že uživit se v dnešní době jako realitní makléř není ve Státech vůbec legrace, a tak šetřit se musí. Mimochodem, jestli jste loni zaregistrovali že v San Diegu spadla vojenská stíhačka tak to bylo asi 3km od místa kde bydlím.

Do školy to mám 45minut autobusem, jsem tu jen pár měsíců takže radosti shánění a následného prodávání ojetého vozu se rád vyhnu a zůstanu u veřejné dopravy. První den po příletu jsem celý netrpělivý a přesedělý z cesty došel na pláž a zpět, a Linda z toho byla úplně v šoku, že to si jako nikdy nemyslela že to je možné.

Nebýt palem tak bych si ve škole připadal jako že jsem nikdy neopustil Seoul, asiatů je okolo 60 procent, akorát všichni mluví dobře anglicky. Počasí mi vyhovuje, zítra a pozítří má dokonce být až 25C, tak jsem si naplánoval výlet do rezervace Mission Trails, kde vylezu na zvláštně pojmenovanou Cowless mountain.

To mi připomíná, slyšeli jste někdy o poison ivy? Já jsem žil v domnění že to byla postava z Batmana,
Uma jako Poison Ivy
ale tady jsem zjistil že to je kytka vyvolávající zběsilé kožní alergie. Roste skoro všude, jako kopřivy, ale na rozdíl od kopřiv je
a) zákeřně nenápadná, takže si jí člověk často nevšimne, a v zimě bez listů už vůbec ne
b) alergen nepůsobí hned, ale se zpožděním několika dnů
c) což v kombinaci s faktem že je to olej nerozpustný ve vodě znamená že si ho často nevědomky rozpatláte třeba po obličeji
nebo se vám uchytí na oblečení nebo na psovi, a ani vyprání nepomůže.

No prostě radost, jsem rád že mi Linda o p.i. řekla dřív než jsem poprvé vyrazil na procházku, jinak jsem mohl takhle nějak dopadnout. Není divu že amíci všude radši jezdí autem.

Jinak mě taky štvou dolary, to je snad jediná měna na světě co je jednobarevná. Určitě součást konspirace jak obyvatelstvo přinutit používat kreditky.

No comments: