Wednesday 23 January 2008

Proč Korea a KDI?

Tenhle post je pro všechny, kdo mě neznají, a na tenhle blog se dostali přes jiný blog, nebo třeba úplnou náhodou a zajímá je, co tady dělám a proč.

Ano, v Koreji už jsem byl, dokonce v obou Korejích. Za totáče jsme skoro 5 let žili v Pyongyangu, hlavním městě KLDR. Rodiče pracovali na obchodním oddělení československé ambasády. Byl jsem malý Míša, bylo mi 5 let, když jsme do KLDR přiletěli, a je trochu ironické že moje první vzpomínky jsou právě z Pyongyangu, zatímco z ČSSR si skoro nic nepamatuji. Bohužel jsem musel chodit do školy provozované ambasádou SSSR, takže jsem neměl šanci naučit se korejsky - to bych teď vlastně mluvil se severokorejským přízvukem :) Po roce 89 mě rodiče dali do severokorejské školy (vyučovalo se anglicky), ale po půl roce jsme se vrátili domů, takže jsem se naučil jen hangeul a pár slovíček. Zato jsme stihli nacvičit oslavnou písničku na Kim Irsena, a zazpívali jsme ji pro severokorejskou televizi, která to snad tehdy i odvysílala.
Bývalá ambasáda ČSSR v Pyongyangu


Vystudoval jsem práva, chvilku cestoval, ale pořád mě to táhlo zpátky do Koreje. Nechtěl jsem jen přijet jako turista, ale zůstat dýl, pořádně nasát atmosféru, žít tady. Štastnou náhodou jsem na webu narazil na Katku z INEX-SDA, která byla v JK jako workcamper - učila angličtinu. Tak jsem přes INEX našel projekty IWO v Koreji, a vybral si Zelenou univerzitu, malou neziskovu zaměřenou na enviromentální výchovu a ekologické zemědělství v provincii Gyongnam-do. V roce 2006 jsem tam 3 měsíce učil angličtinu, stavěl dům pro studenty, učil se bojové umění a sázení rýže a (ve volném čase) se toulal po horách. Škola byla v malé vesnici (400 obyv.) ztracené v horách kousek od nejstaršího národního parku Jirisan. Přes půl roku už chci napsat článek na Martinovy stránky, ale nechci to odfláknout, tak to hrozně dlouho trvá. Krátce, bylo to super, hodně jsem se naučil, a utvrdil se v tom, že v Koreji je pro mě druhé doma.

Budovatelská momentka

Rok 2007 jsem strávil v ČR, trochu se učil korejsky a hlavně konečně (k velké radosti rodičů) po třech letech od promoce pracoval jako právník, a zároveň uvažoval o studiu v JK. Chtěl jsem studovat mezinárodní vztahy se zaměřením na Koreu - východní Asii, a nakonec si vybral 3 školy (KDI, Kyunghee a Pusan NU) které nejvíc odpovídaly mým kritériím. Pochlubím se, že mě vzali na všechny tři. Vybral jsem si KDI (Korean Development Institute) school, protože byla nejkvalitnější, nejprestižnější, a můžu se tady hodně naučit o korejském znovusjednocení. Sjednocení a role, jako v něm může hrát ČR a EU, mě hodně zajímá, a je zatím mým favoritem na diplomku.

2 comments:

Martin Vlnas said...

lol, tak to je docela prdel. moje matka je momentalne jako obchodacka v soulu... mame toho spolecneho az beda!!! jinak dobrej post a ty tri mesice ti uprimne zavidim! jakto, ze te vzali na vyuky aj, kdyz nejses native speaker??? a mel si E2? nebo jen jako turista?

Part said...

haha, svět je malej. Jako workcamper nemusis byt native speaker - nakonec, delas to (skoro) zadarmo, a musis si zaplatit letenku a pojisteni. Staci ti turisticke vizum, pokud bys chtel delsi projekt (pres 3 mesice), IWO ti vystavi potvrzeni ze te budou zivit a ubytovat a muzes si vybehat delsi nez 3 mesice turistuckeho - ja to tehdy radsi vyresil visa runem do Japonska.