Sunday 6 January 2008

První dojmy z koleje

KDI school je v areálu KIAS (Korean Institute of Advanced Studies), kousek od historického centra Seoulu. V okolí je několik dalších universit. Areál je na hezkém zalesněném kopečku, obklopený asi kilometrem lesa, což je v centru Seoulu opravdu příjemné překvapení. Budova školy je na úpatí, a kolej pak na vrcholku kopce. Navíc můj pokoj má okna na západ, takže mám vyhlídku na skalnaté vrcholky hor v NP Bukhansan. Musím zjistit, jaký autobus tam jede, a až bude hezky, tak hned vyrazím provětrat si hlavu. Až bude svítit sluníčko, udělám nějaké fotky. V sobotu, kdy jsem přiletěl, svítilo sluníčko, ale včera se zatáhlo a trochu ochladilo.



Pokoje jsou po dvou, můj spolubydlící je z Myanmaru, dělal pro UN DP a bude studovat development studies. Aurimas je zase poradce lotyšského ministra ekonomiky. Jinak z ostatních studentů, které jsem zatím potkal, je tady 5 iráčanů, jeden keňan, a hodně lidí z jihovýchodní asie. Studenti z tropických krajin jsou vtipní - je jim hrozná zima, i vevnitř chodí v kuliších a těžko si zvykají na korejskou kuchyni. Takže si většina přivezla spoustu sušeného jídla z domova, a divili se, že já ne. Včera jsem ochutnal sušené vepřové z kambodži, vypadalo jako žlutá vata, ale chutnalo dobře.

Co mě opravdu dostalo byly toalety. V koreji mají úzké kanalizační trubky, takže se toaletní papír vyhazuje do speciálního koše vedle záchodu, protože by jinak ucpal potrubí. To už jsem věděl, a když jsem viděl hi-tech prkýnko s ovládacím panelem s několika přepínači, myslel jsem že jde o vyhřívané prkýnko podobné, měli na farmě v japonsku (na záchodě se netopí, tak abyste tam nezmrzli). Jaké bylo mé překvapení, když jsem po usednutí objevil návod na dveřích popisujících extra funkce tohohle zázraku. Po usednutí vás nejen zahřeje, ale i vystříkne dávku vůně, a když jste hotovi, omyje vám zadnici a následně osuší horkým vzduchem O_o Dynamic Korea rulez!! Děvčata mají k dispozici extra program, který jim obstará i předek.

Volnou neděli jsme s Aurimasem strávili nakupováním věcí nutných pro život na koleji - hrníčky, misky, počítač atd. Je s ním legrace a má dobrodružného ducha, tak jsme pak zapadli do náhodně vybrané restaurace, kde jsem přečetl první jídlo v menu, a oboum nám chutnalo. Nebylo pálivé, což je spíše vyjímka, a byly v něm kromě zeleniny klobása plněná skleněnými nudlemi a pastou z fazolí, a kusy masa o kterých Auri tvrdil že jsou prasečí uši (lotyšská pochoutka, tahle polívka mu přišla "úplně jako doma") ale Lim mi pak řekla že to jsou játra.

4 comments:

Vojta said...

Ahoj Michale,

tak už i ty máš blog. To je super zpráva, zase další nová stránka, kam budu pravidelně chodit. Kde ses naučil korejsky? Píšeš, žes už v Koreji byl předtím, mohl bys to trochu rozvést.

Měj se.

Unknown said...

Jo, ten záchod mě pobavil. :-) Upřímně řečeno bych to asi úmyslně rozbil. :-)

Part said...

to lukáš: mluví z tebe předsudky :) hned je jasné, že jsi ještě na dobře vyhřátem bydle neměl tu čest sedět :)

to vojta: korejsky jsem se (trochu) naučil sám, hlavně z netu a z učebnic

Unknown said...

Předsudky k elektronickýmu záchodu mám, to je pravda. :D
Neseděl. Zrovna to vyhřívání by mi asi nevadilo.