Monday 14 January 2008

V KOREJSKÉ SAUNĚ

V neděli jsem původně chtěl jít plavat, ale byla docela zima a cítil jsem se tak nějak lenivě, tak jsem místo toho šel do sauny. Korejská sauna má oproti české několik podstatných výhod:

a) může se v ní obvykle přespat, a to za skvělých 5 - 10 USD za noc, resp. je otevřená 24 hodin a vstupné platí na celý den

b) není to jenom sauna, má 3 oddělené části - mužskou, ženskou, a společnou. V mužské části se svléknete, vydrhnete, osprchujete a pak vypotíte ve finské sauně, páře, nebo se prohřejete v bazéncích s různě teplou vodou nebo třeba zeleným čajem, můžete si také dopřát masáž a dokonce si i můžete pořídit nový sestřih. Dnes mi ve škole kolegyně doporučila velkou saunu v centru, kde prý mají i bazének s rybičkami, co vám okoušou ztvrdlou kůži na chodidlech O_o

c) nakonec si navléknete triko a šortky, co jste dostali u vchodu, a vydáte se do společné části. Tam buď koukáte na telku (včera dávali oldschool Jackie Chana v čínštině s korejskými titulky), hrajete online hry, posilujete anebo si vlezete do některé ze spacích saun. Na výběr jich bývá několik, až třeba deset, s různou teplotou (35 až 75C) a různým designem, např. lesní co voní po smůle a bylinkách a je obložená poleny, nebo skalní, obložená kamínky. V těchto saunách se potíte v oblečení v triku a šortkách, a ležíte přitom na zemi, takže si můžete i schrupnout.

d) je to prostě POHODA!! Teda, když vám nevadí že na vás korejci trochu zírají - moc cizinců do saun nechodí. Jedna ze situací, kdy vám -7 dioptrií značně usnadní život :))

Takže vlastně od minulé soboty, kdy jsem přiletěl, jsem se snažil najít takovou saunu (korejsky čimčilbang) někde v okolí najít. Ale až do pátku bylo moje pátrání neúspěšné, nepomohlo vyptávání se taxikářů ani řidičů autobusů - byl jsem prostě v koncích, Aurimas se mi posmíval že každého korejce otravuju kde že je tady sauna. V pátek večer nás hodná kolegyně Hana (jediné korejsko-české jméno, které jsem zatím objevil) svezla do Tesca svým mercedesem :) a když jsme vylezli z Tesca, hned před námi byl neón SAUNA - 사우나 a to jen 3 zastávky busem od KDI.
Aurimas a William, které jsem otravoval pěním chvály na čimčilbang celý týden, chtěli jít se mnou. Nějak jsem jim zapomněl říct, že v sauně se budou muset svléknout do naha, (a být s 20 nahými korejci, kteří na ně budou zírat jako na zjevení :) protože mi přišlo samozřejmé, že v sauně je člověk nahý. Myslel jsem že se uchechtám k smrti, když stáli v šatně ve slipech, vyčítavě na mě koukali a říkali "kdybys nám řek že se budem muset svlíknout tak jsme sem nikdy nešli" LOL nakonec si zvykli a celkem se jim tam líbilo.

Zítra zkusím jít do bazénu, potřebuju si protáhnout záda.

1 comment:

jakudo said...

Sauna... hmmm. Byl jsem v ní 2x a pokaždé to bylo vynikající:)