Saturday 12 January 2008

Ve škole

V zimním předsemestru máme celkem 3 předměty - debatování v angličtině, metodologické základy pro analýzu public policy (do teď jsem nepřišel na vhodný překlad public policy - snad vládní strategie?) a konečně seznámení s MS office. Poslední předmět je nepovinný, ale nikdy jsem nedělal s powerpointem, tak jsem si ho taky zapsal.

Angličtina je fajn, máme jí každý den od 9:30 do 14:30 s hodinovou pauzou na oběd. Učíme se jak nejlépe konstruovat argumenty, efektivní komunikaci a jak přemáhat nervozitu z mluvení před publikem. Odpoledne máme většinou cvičné debaty o kontroverzních tématech jako třeba interupcích nebo legalizaci prostituce.

Metodologické základy jsou takové opáčko středoškolské matematiky v angličtině. Doteď jsme probrali lineární a kvadratické rovnice a derivace. Mám pocit, že brzo to bude těžší. Zatím to zvládám, a tímto také skládám poklonu prof. Lebruškové :)) Protože většina korejských kolegů jsou starší než my, dost často měli matiku naposled před 20 (nebo více) lety, potřebují si matiku připomenout možná ještě víc než já. Většina už má děti, tak si z nich utahuju, že můžou dát domácí úkol vypracovat svým ratolestem :)

No comments: