Thursday 31 January 2008

Výstava a novinky ve škole








Dneska jsem byl na výstavě korejského fotografa 정해창, jehož výstava fotografií v roce 1929 byla první soukromou výstavou fotografií v Koreji vůbec. Výstava je výtečná, spousta portrétů, krajinek a momentek ze života (hlavně) na venkově v době japonské kolonizace. Nejvíc mě dostaly portréty dívky v hanboku kouřící cigaretu a potom fotky dívky v plavkách na pláži. Neumím si představit, jak kontroverzně tyhle fotky v roce 1929 musely na Korejce působit. Okolo 30 dalších fotek je hlavně z venkova, Korejci a Korejky při práci a odpočinku. Na několika autoportrétech má 정해창 brýle lenonky ve stylu císaře Hirohita, zřejmě de rigueur pro korejské intelektuály ve 30. letech minulého století.

Pokud je někdo ze čtenářů v Seoulu, výstavu doporučuji, potrvá až do 8.2. v Ilmin museum of art.

Ve škole oficiálně začal školní rok. Včera profesoři představovali svoje předměty, a bylo z čeho vybírat. Kromě povinných jsem si vybral mez. vztahy a pol. ekonomii vých. Asie, a pak Future and development přednášený elitním korejským sociologem prof. Kim Kyongdongem ze Seoul National University. Také jsem dneska udělal test z korejštiny, a profesorka mě opravdu potěšila, když mi řekla, že většina studentů není schopná test napsat ani po 3 semestrech korejštiny. Abych uvedl věci na pravou míru, nejtěžší otázka testu byla "proč jsi přijel studovat právě do Koreje?", takže to vypovídá spíš o neochotě zahraničních studentů učit se korejsky, než o vysoké úrovni mé korejštiny. Nicméně mi bylo nabídnuto místo teaching assistenta, a tak si možná v létě přivydělám nějaký ten won...

Zítra půjdeme na prohlídku do Korea Developement Institute, a pak nás čeká týden prázdnin a oslavy lunárního Nového roku.

1 comment:

ivan said...

vyhoda ze vladnes korejstinou a mas kontakt s okolim, na svatky jedu domu takze vystavu nestiham, pokud ale zase neco bude, napis to, dik, ivan