Sunday 17 February 2008

Poslouchatelná korejská hudba

Korejský hudební mainstream, aka. Kpop, je podobně jako v ČR zběsilost kterou je lepší ignorovat, a semtam přetrpět v noraebangu (karaoke), ale mezi záplavou sraček se najdou i poslouchatelné kousky, a já bych vám chtěl představit to nejlepší, co jsem v Koreji objevil.


Začneme u Yoon Mirae / Tasha / T. Zatím vydala čtyři alba, většinou na pomezí hiphopu a R&B. Její otec byl americký voják sloužící u USFK. Narodila se a vyrůstala v Texasu, ale později se vrátila do Koreje a žila v Seoulu. Ty části života, které strávila v Koreji, jí určitě neusnadnilo to, že její otec byl nejen američan, ale taky černoch. “Když jsem jako malá holka přijela do Koreje, neměla jsem žádné kamarády a neuměla korejsky, a tak jsem trávila většinu času u videoher”, vzpomíná, “paní, co jí herna patřila, byla moje nejlepší kamarádka. Od vrstevníků jsem se dočkala jen šikany, říkali mi negerko a radili “yankee go home” a že se “mi složí na letenku, abych se mohla vrátit domů.” Začala jsem chodit do mezinárodní školy, ale "i tam jsme byli jen 3 černoši, a šikanování nepřestalo.”

Zpívá a rapuje dvojjazyčně, z počátku prý měla srandovní korejštinu ale časem se zlepšila. Začínala jako zpěvačka ve skupině Uptown, pak ale začala vydávat sólo alba.

Její rap stojí za poslech, zkuste třeba tyhle dva živáče:



Na youtube jsou i klipy z nového alba, které je ale na mě už trochu moc přeslazené. Nedá se nic dělat, Tasha si chce muzikou vydělat, a podle toho to vypadá…

Více na www.yoonmirae.com


Druhý tip je něco, co jsem si neuměl představit ani ve snu – korejské reggae!! A navíc dobré… Windy City.



Windycity - homepage a Myspace



3 comments:

ivan said...

dik, kouknul jsem i na dalsi videa od Windy City, jinak je to asi bezne hrat taky na korbe nakladaku, uz jsem to zazil i v Hyundai, loni na podzim, zabava pro zamestnance v ramci poledni pauzy

Vojta said...

Wandy city zní skvěle. Pokud máš rád hiphop, tak mě se rozhodně nejvíc líbí MC Snipper, ten je skvělej. Ještě mám rád Raina, ten je asijskou megahvězdou a spousta lidí ho nesnáší, ale já ho mám rád. Navíc existuje spousta skvělých korejských soundtracků, mezi nejlepší rozhodně patří Oldboy, April snow, Maundy Thursday a Windstruck.

Part said...

Soundtracky jsem mezi kpop nepočítal, ale souhlasím, že je jich spousta skvělých. Ostatně, myslím že ve filmové hudbě a jejím použití ve filmech korejci opravdu excelují, ať už je kvalita filmu jakákoliv.