Friday 15 February 2008

Valentýn v Koreji

Sv. Valentýn v Koreji se od toho amerického trochu liší. Jeden by řekl, že hezky ilustruje patriarchálnost Koreje. Místo aby muž potěšil ženu květinou anebo dárkem, žena naopak obdarovává muže čokoládou. Čím víc, tím lépe (viděl jsem dárkové koše za víc než 100USD, a to jen tady v supermarketech v okolí školy, v lepších obchodech v centru určitě budou i dražší kousky). Muž je bez povinností, tedy kromě toho, že by měl čokoládu sníst. Samozřejmě, čím víc dívek vám čokoládu dá, tím lépe. Tedy, aspoň pro vaše ego.


Heč, já dostal dvě sladkosti!

Novinkou pro mě byla existence tzv. White day, podle všeho 14. března, kdy se role prohodí a čokoládu dávají muži ženám. Co mi udělalo radost byly speciální valentýnovské balení čokolády, která se obvykle prodává v miniaturních, max. cca 75g baleních. Teď se dá koupit i "obří", celých půl libry vážící, balení. Protože už jsem zhubnul o 4kg, naordinoval jsem si čokoládovou dietu, počkám si na povalentýnovské slevy a zásobím se na půl roku dopředu :)

PS: Potravinové dary můžete zasílat na adresu KDI school, jen je prosím nadepište mým jménem, aby neskončily v rukou hladových studentů z rozvojových zemí, kterých je plná kolej, a kteří si pořád ještě nezvykli na pálivost korejské kuchyně.

No comments: