Saturday 15 March 2008

Bukhansan

V pátek se udělalo hezky, čtvrteční déšť pročistil vzduch od hwangsa - písku navátého z pouští v Číně a Mongolsku a předpověď byla slunečno a až 15 stupňů, tak jsem přes blížící se zkouškové vyrazil do Bukhansanu, který mě láká kdykoliv se podívám z okna na pokoji.

Autobusem (s jedním přestupem) jsem k bráně NP dorazil za půl hodinku, a protože byl pátek, chyběly i obvyklé víkendové davy. Předpověď vyšla, bylo krásně, tak akorát na výšlap, většinu cesty nahoru jsem šel jen v tričku. Po cestě jsem navštívil dva buddhistické chrámy, z nichž jeden, zenový chrám Ilseonsa, byl přes tisíc let starý.
Cesta k Seonu / 선 / Zenu
Tak jsem si sednul před chrám, koukal na Seoul, poslouchal modlitby a nechával se unést vůní kadidla až na hranice neexistence.
Vyhlídky byly jako vždy úchvatné, výšlap jsem ukončil na Moonsoobongu vysokém něco přes 700m. Po vrcholcích Bukhansanu se táhne historické opevnění ze 17. století, částečně zrekonstruované a částečně originální trosky.
Vyhlídka z 문수봉 na JZ (nahoře) a na sever (dole)

Slideshow z ostatních fotek:

2 comments:

-- V -- said...

Krasne :)

Part said...

Nemuzu se dockat az zacne jaro... to teprve budou fotky!