Thursday 27 March 2008

Škola & debata v televizi

Předvčerejškem skončily moje iluze o tom, jak zatím rozumím ekonomii - dostali jsme zpět opravené písemky, a můj výsledek 54 ze 100 možných bodů se ani při nejlepší vůli nedá označit za triumf. To mám za to že jsem test (byla to take home exam - měli jsme na vypracování 2 dny) chtěl a vyřešil sám. Výsledky byly pěkné, dávaly mi smysl, ale bohužel nesprávné. Příště se poradím s někým, kdo už ekonomii studoval...

Jinak statistika taky přituhuje, matematika na které spočívá "linear regression analysis" je už na mně trochu moc. Ale chápu, že hledáme čáru která nejlíp vystihuje polohu bodů na grafu a vztah x a y. Už aby bylo po jarním semestru.

Dneska večer jsme s Aurimasem, Chandrou a Suyan debatovali v pořadu Face to face na Arirang TV. V ČR se dá naladit na satelitu, a možná je i na kabelu, tak jestli se chcete podívat jak se na mně vyřádily maskérky, máte šanci. V ČR každé pondělí v 8:30 ráno a 17:30 odpoledne, naše debata by měla být za 14 dní. Ještě se připomenu :)
Téma bylo: známky ze školy jsou důležité pro šťastný život, my jsme argumentovali proti. Oznámili nám ho dopředu, a tak jsme včera dvě hodiny přemítali v sauně, jak se s tím vypořádat, takže naší přípravu lze označit za poctivou. Ve své první řeči jsem byl docela nervózní, hlavně kvůli první řeči naší protivnice, která ve třech minutách vychrlila bez sebemenšího zaváhání výborný proslov, a já jsem celou dobu přemýšlel o tom, že opravdu nemám čas ani chuť si svojí řeč nacvičovat dopředu na tak vysokou úroveň, a že to bude jasně vidět. Tak jsem se pak trochu zadrhával, a zbytečně hledal v papíru co jsem měl urovnané v hlavě - příště prostě půjdu bez poznámek, a tím tomuhle předejdu. Přes špatnou prezentaci měli naše argumenty dobrou logiku, a v další části debaty, kdy jsme se ptali druhého týmu a pak komentátoři nás, jsem už byl lepší. Z čeho jsem měl radost bylo to že i přes velice rychlé tempo řeči první debatérky jsem si zvládl dělat poznámky, a pak jsem jí byl schopen vytknout konkrétní chyby v logice v její řeči. To byla hlavní lekce, kterou jsem si odnesl z IDEA-CAU turnaje - psát si efektivně poznámky a pak doslova citovat a vypíchávat nesmysly co protistrana řekla je opravdu důležité, a taky výborná taktika. Na druhou stranu v našich otázkách jsme byli málo agresivní, ale to bylo spíš neobvyklostí formátu debaty. A jak si myslíte, že jsme dopadli?

3 comments:

Vojta said...

Určitě jste vyhráli, ne? Já bych rozhodně hlasoval pro vás. I když známky důležité jsou, je spousta důležitějších věcí. Nešlo by to potom spíš někde stáhnout?

ivan said...

prsne tak, neni to nekde na webu

Part said...

Mozna to bude na Arirang Video on demand, nebo jestli nam poslou kopii tak po nekam uploadnu...