Tuesday 1 April 2008

Momentky ze školy

Nha je z Vietnamu, a 5 let (1996-2001) žila v Pyongyangu, takže mluví plynule korejsky s roztomilým lehce severním přízvukem.
Andrew je z Kěni, jsme spolu v debatním klubu a máme stejnou profesorku na statistiku.
Thi z Thajska má problémy s matikou. Vysvětloval jsem jí nejen faktoriál, ale i umocňování a jak násobit zlomky :)
A konečně ta správná korejská školní atmosféra. Nakumulovaný spánkový dluh znamená, že každá přestávka se musí využít. Na večerní přednášce z Political economy of east Asia, která trvá přes 3 hodiny od 19 do 2230, boj s ospalostí prostě někdy nejde vyhrát. Většina kolegů z tohohle předmětu chodí do práce, vůbec si neumím představit jak vedle 50+ hodin v práci ještě zvládají chodit do školy a dělat úkoly, kterých je opravdu požehnaně. Historek "spím 3 hodiny denně už přes rok" jsem slyšel nepočítaně. No, já jsem se svých sedmi hodin nevzdal, a ani nehodlám!!

Včerejší politická ekonomie byla, jako vždy, výtečná. Profesor Park je mým zdaleka nejoblíbenějším přednášejícím. Perlou večera byly jeho historky z Kuwaitu. Park je poradce kuwaitské vlády, která se snaží o konverzi ekonomiky z ropné na nějakou dlouhodobě udržitelnou. Byl tam teď dva týdny, a z jeho postřehů: 97 procent kuwaiťanů pracuje pro vládu nebo ve veřejném sektoru, přičemž polovina z nich je nadbytečná a nepotřebná, a tak okolo 20 až 30 procent se ani nenamáhá docházet na pracoviště. Přesná statistika neexistuje, protože docházku nikdo nekontroluje. LOL Příklad - nyní privatizované Kuwait airlines mají 7500 zaměstnanců, audit Lufthansy ukázal, že potřebný počet zaměstnanců je okolo 1500. Hehe.

Zbývá poslední otázka - jak rychle získat kuwaitské občanství? Klidně budu nosit bílý hadr na hlavě a pětkrát denně cvičit na koberci směrem k Mecce, pokud to znamená, že nemusím chodit do práce a přitom jsem placen a pravidelně povyšován :)

3 comments:

ivan said...

dobry napad s Kuvajtem, do Cech to je taky kousem, muzu ti delat ridice?,

jsem si tady konecne pujcil to auto, dnes jsem jel do prace hodinu a pul, tzn. prumerna rychlost presne 20km za hodinu

Anonymous said...

Já osobně doporučuju Brunej. Sultán je neomezený vládce ale již několik desetiletí je pouhé občanství nárokem na měsíční rentu několik tisíc dolarů.

Pracují tam jen cizinci, ale aby to nebylo tak jednoduché, tak v každé firmě musí mít nadpoloviční podíl občan Bruneje a mám dojem, že i hlavní boss ve firmě musí být Brunejec....největším problémem je lenost obyvatelstva, který stěží umí číst...ono proč taky....

Julius

Part said...

Ja se dneska svezl z Hoegi na Yeoyido po Naebu expressway za asi 30 minut (metrem je to hodina), coz mi na centrum Seoulu prislo jako super cas. Ale bylo to po poledni. Rano to urcite vypada jinak...