Sunday 23 March 2008

Velikonoční víkend

Víkend byl maximálně oddechový. Aurimasův bratr, který tady byl přes velikonoce na návštěvě, chtěl vylézt na nějakou hezkou horu, navrhl jsem jít do Bukhansanu, ale když se kluci dozvěděli že bychom lezli nějakých 500, možná 600 převýšení, tak odmítli s tím, že nejvyšší hora Litvy je Juozapine (292 m.n.m.) a že chtějí něco menšího. Tak jsme v pátek vyrazili na procházku po blízkém Yongmasanu, který má asi 380m, a v přilehlém parku je největší umělý vodopád v Asii. Ten byl bohužel mimo provoz kvůli rekonstrukci, ale v provozu vypadá takhle:
Počasí nám vyšlo krásně, bylo snad dvacet stupňů, po cestě krásné vyhlídky na východní část Seoulu, dokonce už i pár rozkvetlých rododendrónů. Aurimase zaujaly všudypřítomné posilovny, protože rád posiluje, a řekl mi, že kdyby věděl dřív že je na každé hoře fitko s vyhlídkou, býval by se mnou choodil do hor už od února. Pro ty co v korejských horách ještě nebyli - skoro na každém kopci a parku jsou veřejné posilovny, někdy menší jen s pár stroji, ale někdy docela velké jako třeba takhle pod Yongmasanem.
Měli tam i psycho zařízení na protahování páteře, přišel jsem si jak na výcviku pro astronauty

Yongmasan byl pěkně skalnatý a opravdu jsme si to užili. Když jsme z vrcholku zaslechli a zahlédli letící helikoptéru, která mě s korejskými horami v pozadí připomněla MASH, zmínil jsem se o tom Aurimasově bratrovi. Ten opáčil hláškou, že šel studovat medicínu právě kvůli MASHi a Aldovým úspěchům u setřiček, které hodlá napodobit.
Zbytek fotek si můžete prohlídnout na Aurimasově facebooku.

Odpoledne jsme si ještě zašel zaplavat, a večer jsem dal pár piv (včetně točeného Guinesse^^, kterého jsem na sv. Patrika propásl) s Čechy co studují (převážně) Sungkyungkwan university. V sobotu se měnil tlak (teplota klesla z 20C na 8C), tak jsem přetrpěl bolehlav v knihovně, a večer jsem zakalil s japonským kamarádem Nobuhirou, jeho čerstvou korejskou manželku a pár jejich kamarády - byla to opravdu legrace. V neděli jsem četl věci do školy, podíval se na Motorcycle diaries a večer šel do jjimjilbangu na Wangsimni station s Donghou a Kyongwon, které jsou obě z jihu, z mého oblíbeného Gyeongsang-do. Sauna byla nová a hezká (spíš než jako v Dongdaemunu, což je nejlacinější čtvrť v centru Seoulu, jsem si připadal jak v Kangnamu), velká a překvapivě v nedělní deštivý večer skoro prázdná.

No comments: