Tuesday 3 June 2008

V horách

Zatímco se Korejci v centru bili s policií, já jsem s Aurimasem a Andreou vyrazil na krátkou procházku do hor. Suraksan je něco před 600m vysoký, poměrně skalnatý vrchol naproti Dobongsanu. Většina lidí radši vyráží právě na vyšší a dobrodružnější Dobongsan, a tak je Suraksan o víkendu lepší volba. Kolegové se v cítili líně, což se v neděli odpoledne dá pochopit, a tak jsme vyšlápli asi do půlky a pak se vrátili a chvíli zevlovali u potoka.

Zatímco jim dvě hodinky stačily, mě to naopak popíchlo abych dneska vyrazil znova, tentokrát na Dobongsan. Včera hrozně lilo, takže v potocích a vodopádech byla spousta vody, a navíc předpověd byla přeháňky, a tak jsem byl skoro sám, nebylo horko, a hory (a Seoul) vypadaly s černýmy mraky pěkně dramaticky. Bohužel se mi kvůli bundě do batohu nevešel foťák, tak tentokrát bez fotek. Nahoře na vrcholu je asi 500 metrů, kdy se leze po skalnatém hřebeni po řetězech, bylo to dost náročné a dobrodružné. Nakonec nespadla ani kapka, no prostě paráda.

Ještě poznámka k demonstracím, vypadá to, že nebyly zbytečné, prezident odložil zveřejnění nových pravidel pro dovoz hovězího z USA (tzn. zatím ho nelze prodávat) a současně i přípravu nesmyslného kanálu Seoul - Busan. Otázkou zůstává na jak dlouho...

1 comment:

Anonymous said...

Otázka je, zda-li celá aféra kolem hovězího není zbytečná. A jestli ho Korejci nechtějí jíst, sem s ním, rád si pochutnám.