Wednesday 4 June 2008

Nejlepší sauny v Seoulu

Můj quest navštívit co nejvíc saun a najít tu nejlepší v Seoulu pokračuje. Minulou neděli jsem byl v Dragonhill spa hned vedle Yongsan station (line 1), což má být jedna z těch nejlepších vůbec. Rozhodně je nejdražší, celých 10 000W, ale na druhou stranu má vychytávky jako venkovní bazén s lehátky na opalování, rovněž venkovní bazén s mořskou vodou (pumpovanou z podyzemního vrtu), zahrádku s BBQ, kino, driving range, celkem zajímavý, i když kýčovitý design, velký výběr saun (jediná sauna v Seoulu vyhřívaná dubovým dřevem) a ne moc lidí (na druhou stranu OSM bělochů najednou jsem v sauně ještě nikdy neviděl). V dámské části sauny je další věc co jsem ještě nikdy neviděl, která se jmenuje:
"Emperor’s Sitz Hip Room" což je místnost s několika židlemi, v jejichž prostředku jsou díry jimiž stoupá pára ze směsi bylinek, jež prostupuje kůži a dělohu, odstraňuje škodlivé látky a podporuje oběh krve a tak pomáhající s "různými ženskými problémy" a zkrásňující pokožku.
Zajímavá je i sauna u Hagye station (line 7). Pokud vás láká atmosféra zkrachovalého megalomanského podnikatelského záměru, můžete zamířit právě tam. Dvoupatrové monstrum na střeše obchodního centra mělo v dobách své slávy kromě spousty saun i kino a živou hudbu každé odpoledne. Před nějakou dobou zbankrotovalo, a poté bylo znovu otevřeno, ale už s realističtějším rozpočtem a taky bez hudby a kina. Byl jsem tam jednou, je to z Hoegi trochu z ruky, a právě atmosféra mě tam zaujala. Skoro prázdné sály a chodby, narychlo přelepené původní názvy, osiřelé pódium a kinosál...

No comments: