Tuesday 16 September 2008

A je po prázdninách

Zatímco vy v Čechách skoro mrznete, já se vrátil to třicetistupňového pořád-ještě-léta a mezi Korejce brblající o globálním oteplování a o tom že takhle horko v půlce září nikdy nebývalo. Po cestě me pobavil asi nejdražší internet který jsem kdy viděl, ve Frankfurtu na letišti. 21Euro za hodinu, no nevěřil jsem vlastním očím. Asi proto, že terminály mají takový německý poctivý, skoro až ocelově-nezničitelný design, a musely být náležitě drahé. Že by ocel od Kruppa?
Let byl OK, akorát jsem někde v letadle ztratil (nebo mi ji ukradl ten divnej chlápek co seděl přes uličku) novou knížku od W. Gibsona, kterou jsem od Lim dostal k narozeninám. Uklidnil jsem jí, že když se nenajde, aspoň se nemusí moc trápit nad dárkem k vánocům :)

Ve Financial times byl článek o hotelu Ještěd, který označili za "Cold war grooviest relic"!!!

Na koleji hulákající Iráčané, v knihovně už tradiční dlouhý obličej korejského kamaráda H.K., zatím ještě stále investičního poradce, o něco blíže sebevraždě nad monitorem s jeho portfolii - pochlubil se mi jedním co za úterý přišlo o 15 procent. V pondělí byla korejská burza zavřená kvůli státnímu svátku, a tak se krach Lehman Bros. ohlásil až dnes - index KOSPI přes 6 procent mínus, a další oslabení korejského wonu vůči dolaru.

Nakonec, párkrát jsem se v ČR bavil na téma Kim Jong Ilova zdraví (nemůžů nepřipomenout nadpis článku v Economistu - Kim Jong Ill or Kim Jong Well? - :)), a komentoval jsem to zhruba tak, že zprávy amerických i jihokorejských rozvědek je třeba ignorovat asi tak stejnou měrou jako šílené japonské "profesory" tvrdící že Kim je už léta po smrti a režimu právě náhodou došli dvojníci, protože nikdo z nich skoro nic neví (rozvědky a profesor), a navíc léta lžou a podstrkují médiím to co si myslí že se jim zrovna hodí (tady už jen rozvědky). Naopak, situaci vidím tak, že pokud Kimovi opravdu něco je, dvojník (případně trojník) by ho na oslavách zastoupil, a tím že ho nevyslal něco sleduje, záměrně mlží. V kontextu neustálých komplikovaných jednání o jaderných zbraních se hodí leccos - co když má Kim opravdu na mále? Pak by USA radši o trošku více ustoupily aby se problém vyřešil co nejdříve, a KLDR tak z dohody vytříská o něco víc, anebo alespoň to že USA začně konečně plnit to co slibuje. V podobném duchu tenhle článek na Atimes.

Zdá se, že moje instinktivně konspirační uvažování se zkombinovalo s teorií her, jak jsem jí byl vystaven v létě v podání profesora Cho, a jeho častém připomínání o důležitosti "creating fog in the mind of your opponent."
Dvojník č. 6, Park Je Il,
člen Korejské strany pracujících se stranickou legitimací č. 234 576,
užívá volna po náročném pracovním dni, a zároveň pracuje na vylepšení tvaru pivního břicha

No comments: